Vi er veldig lei oss for Ă„ meddele at Avril ikke lenger vil selge varer til ossđ. Det har jo alltid vĂŠrt en utfordring rundt frakten fra Frankrike til Norge. Som ganske sĂ„ ferske og uerfarne importĂžrer har ikke vi helt forstĂ„tt hvorfor. Om det var Chronopost som ikke gjorde jobben sin, eller om det var Avril som ikke sendte med nok dokumentasjon. Tilslutt fant vi ut at det var Avril som ikke sendte med eksportdeklarasjon og opprinnelsesdokumenter, noe som kreves siden Norge ikke er medlem i EU. Da vi spurte Avril om de kunne gĂ„ gjennom sine rutiner slik at frakten kunne gĂ„ smertefritt, synes de at det var for mye jobb. Jeg prĂžvde all overtalelseskunst jeg kunne komme pĂ„, for Ă„ overtale de til Ă„ gi etter. Ă hoste opp to dokumenterđ skulle vi tro ville vĂŠre en enkel sak for et sĂ„pass stort firma, og som allerede eksporterer til andre land, selv om det er EU-landđ€.Â
Denne hendelsen var en skikkelig nedtur for oss. Vi har ikke tall pĂ„ hvor mange timer vi har brukt for Ă„ legge disse produktene inn i nettbutikken. Det dreier seg om Ă„ oversette, sĂžkemotoroptimalisering, legge inn varelager, bilder, ta produktbilder som brukes pĂ„ sosiale medier. Jeg mĂ„ bare innrĂžmme at jeg gikk rett i kjelleren. Begynne helt pĂ„ nytt med andre merker, frister ikke nĂ„r jeg vet hvor mye jobb vi mĂ„ legge ned. Det har ogsĂ„ tatt lang tid Ă„ fĂ„ kunder til Ă„ bli trygge pĂ„ produkteneđšâđ©âđ§âđŠ.Â
Da nedstegningen av Norge satte inn fikk vi en skikkelig opptur i nettbutikken, hvor vi hadde rekordomsetning. Planen var da Ă„ forsĂžke Ă„ surfe videre pĂ„ den bĂžlgen og ta nettbutikken et skritt videre, noe som betĂžd at den skulle begynne Ă„ gi inntektđââïž. Videre Ăžnsket vi Ă„ kunne tilby produkter til innkjĂžpspris i denne nedstengingsperioden. Det hadde to hensikter; hjelpe de som har trang Ăžkonomi slik at de hadde mulighet til Ă„ kjĂžpe sunne og bĂŠrekraftige produkter, noe som dessverre ofte er altfor kostbart. Den andre hensikten var Ă„ rekke ut til flere potensielle kunder, som da ville prĂžve produktene vĂ„re og erfare at det finnes gode Ăžkologiske hudpleieprodukter til en rimelig pris. At det pĂ„ sikt kunne skape et enda bedre kundegrunnlag, og vi Ăžynet mulighet for at PureOrganic kunne bli mer enn bare en hobby.Â
Hva som skjer videre er vi usikre pĂ„. Det tar tid Ă„ finne produkter som vi er trygge pĂ„, og som vi Ăžnsker Ă„ satse pĂ„đ. Det er mye pĂ„ markedet, men det er mye til hĂžye priser. Om vi skal fortsette Ă„ drive nettbutikken, Ăžnsker vi Ă„ tilby god kvalitet til rimelige priser. Ăkologisk skal vĂŠre tilgjengelig for alles lommebĂžker, ikke bare til de som allerede har mye fra fĂžr av.Â
Om noen Þnsker Ä sende en mail til Avril Ä fortelle de at dere Þnsker at Avril fortsatt skal vÊre tilgjengelig i Norge, sÄ legger jeg ved e-post adressen deres her: serviceclient@avril-beaute.fr
Det er vĂ„rt siste hĂ„p om at Avril kanskje kan snuđ.
Tusen takk for deres oppmerksomhet, tusen takk til dere som fortsatt handler hos oss, selv om utvalget nĂ„ er veldig lite. Det betyr mye for oss Ă„ se at dere fortsatt er her. Vi hĂ„per at vi i fremtiden skal fortsette Ă„ kunne tilby dere noe som dere kan ha bruk for, og som dere vil verdsetteđ.Â
Ănsker dere alle alt godtđ
Hilsen Reidar og Simoneđ„°
Ă sĂ„ trist Ă„ lese! Vet at du har virkelig lagt mye jobb i det her , Ă„ stĂ„tt pĂ„ for og finne ut av det med transporten for AVRIL . Ănsker deg og Reidar masse lykke til, hĂ„pe at dere kan finne noe andre Ăžkologiske produkter đâïžđ. Slik at dere kan fĂ„ inn andre fine produkter igjen đ. Jeg vet at du fĂ„r det til, bare ta deg tid Ă„ fĂ„ det her til Ă„ synke inn. Ikke gi deg Simoneâ€ïž. Dette her fĂ„r du til. Stor klem . Camillaâ€ïž
1000â€ïžtakk for hyggelig melding Camillađ„°. Vi er jo en del av lĂžsningen, sĂ„ ting lĂžser seg alltidsâŁïž
Skikkelig synd da jeg er sÄ utrolig fornÞyd med servicen hos dere og kjempegode produkter.
Tusen takk for det Monica. Det var en skikkelig nedturđ„°..
Virkelig trist nyhet!
Spesielt etter slik en jobb dere har hatt, og ikke minst at Avrils produkter virkelig er veldig gode og av hÞy kvalitet til litt rimeligere priser. Jeg har skrevet mail til Avril, og hÄper selvfÞlgelig at det hjelper.
Uansett Ăžnsker jeg all lykke til videre.